2013-07-02
22:51:19

Lovade
Näringsvärde för 150 g lax - 30 g protein, 0,75 g kolhydrat, 21 g fett. 
 
Kyckling 150 g - 28.5 g protein, 1,05 g kolhydrat, 2,1g fett.
 
Pecannötter per 30 g - 2,7 g protin, 3,3 g kolhydrat, 21,5g fett
 
Avokado ca 15 g fett
 
12 omega 3 kapslar
Broccoli eller spenat. 
 
I en måltid med lax blir näringsvärdena - 32,7 g protein, 69,5 g fett, 4 g kolhydrat
 
När man äter kyckling så får man i sig ca 20 g fett mindre så då få man lösa det på annat sätt, ta till nå beasås eller liknande
 
Det blir alltså oftast två sånna mål om dagen 65,4 g protein, 139 g fett, 8g kolhydrat så ser det ut om man äter lax då förstås. 
 
då har man alltså ca 35 g protin kvar att äta,  31 g fett och och några gram kollisar kvar.  Så målet jag har är 100 gram protein, 170 gram fett och max 35 gram kolhydrater per dag. 
 
Eftersom jag dricker bcaa hamnar jag ofta på ca 110 g protien men det tycker inte jag spelar någon roll.
 
Det beror alltså helt på hur jag ligger till under dagen om det blir någon smoothie eller inte, idag tillexempel kom jag upp i så hög proteinhalt att blev det blev bara lite nötter och linfröolja som kvällsfika. 
 
Till dagens träning
 
Idag blev det ett bröst/triceps och vi började med bänkpress, men behövde bara ta stången för att känna att tandvärken i armarna hade inte riktigt gett sig. Men blev 3 set på 50 kg. provade ett på 60 men då sa armarna stopp. Lite fult då jag låg och körde på 65 kg alla set förra veckan.  Så när vi sedan körde lutande hantelpress så gick jag upp till 20 kg per hantel och det gick bra till en början. Ni som inte har prövat något som vi kallar tandvärk kan inte förstå hur ont man får.  Men i morgon är det iallafall ett benpass att se framemot! 
 
Tävlingen var i lördags och man är forfarande helt slut i kroppen. Men den borde ha återhämtat sig helt snart. Såå nästa vecka börjar nog jag och Sebastian på en tung period, ska bli riktigt kul.
 
Blir tightare hela tiden. Det är verkligen hur kul som helst!
 
Pussss
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: