2013-07-02
00:13:25

Så ser det ut.
Ikväll blev det ett blöda igenom bicepspass så långt det gick, och det var riktigt skönt. Muskelfästena återhämtar sig riktigt snabbt på detta sätt.  Men det var säkert mins 35 grader varmt inne på gymmet, det var så fruktansvärt fick knappt nåt syre alls. 
 
Ja förfrågningar har jag fått om hur min kost ser ut, jag går alltså på en ketogen diet nu i 3 veckor till. Trainlikeagirl.se förklarar allt om det. 
 
Men jag börjar iallfall dagen med bcaa när jag vaknar, det för att musklerna inte ska brytas ner och man kan ta det under fastan utan att förstöra något. sen  på det en massa vatten.  satsar på att börja äta vid kl 14 för det funkar bäst för mig. Då äter jag oftast 100 - 150 gram lax eller kyckling, en matsked linfröolja, 12 omega 3 kapslar, en hela avokado, v30 gram valnötter eller pecannötter. Tillsätter även beasås om jag äter kyckling för att kyckling innehåller näst intill inget fett medan lax innehåller ganska mycket. äter även spenat eller broccoli till det.  vid 17 tiden blir det då ungefär samma mat. Man kan ju ändra hur myckt man vill men jag tycker det passar mig för då vet jag exakt hur mycket jag får i mig av allt. tar ingen linfröojla till middagen.
 
Nu under sommaren blir det oftast träning på kvällen så ca 2 timmar efter min middag blir det träning och då under träningen dricker jag bcaa och när jag kommer hem tar jag mitt sista mål. 
 
sista målet består av en smoothie med en skvätt grädde, ett ägg, lite hallon/blåbär 1 dl kvarg beroende på hur det har sett ut om jag har fått i mig allt protein eller inte, linfröolja, ca en halv dl linfrön mkt fett och protein där och sen även sparris. Detta gör man ju helt klart hur man vill men så ser en vanlig dag ut för mig just för tillfället.   
 
Självklar faller det inte alltid i denna ordning utan ibland blir det att ta smoothien innan träning och då äta en ordentlig middag när jag kommer hem.  Viktigt att få i sig ca 3 liter vatten om dagen för att man tappar väldigt mycket vätska. det kan också vara en fördel att få i sig extra salt.
 
Har lista på hur mycket allt blir tillsammans så skriver in det imorgon. Nu ska jag försöka sova.
 
pusss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: