2013-05-29
14:17:45

Grymt!!
Ett så fruktansvärt bra benpass jag gjorde idag, det tog på grymt bra.  Körde något som kallas powerbodybulding. 
 
Powerbodybulding
har börjat köra något nytt som är från Mike o'hearn en Bodybuilder från USA även känd som Titan i Gladiators. 
det kallas Powerbodybuilding, tanken är att man ska köra en basövning så tung som möjligt med lång vila sedan övergår man till mer bodybulding träning som då är mer reps och mindre vila " Jonathan skrev detta för någon dag sedan. ( http://styjonathankarlsson.blogg.se/ )   När han började prata om det blev jag genast intresserad och kollade upp Mike o'hearns video då han snackar om detta. 
 
Så idag då jag körde benböj kunde jag inte göra annat än att prova.
 
Uppvärmning stång * 20 reps. 
Uppvärmning 50 kg * 12 reps. 
60 * 4 reps
65* 3 reps
70 * 3 reps
75 * 3 reps
80 * 3 reps
85 * 3 reps
90 * 2 reps. 
 
Det blev alltså några set benböj, jag höll på nästan en timme bara för detta och kul var det då jag slog mitt pb med hästlängder plus inget bälte på.  (Har tagit 80 kg 1 gång med bälte på) 
Kan direkt säga att benböjen var inte superdjupa men detta för att jag var själv, vill gärna ha lite hjälp om man ska köra djupa med mycket vikt. Men kul var det!
 
5 set rakamark 
5 set liggande lårcurl men var helt slut i baksidan redan körde på betydligt lättare än vad jag brukar. 
4 set benpress 
3 set enbenspress ( blev detta istället för utfall) 
4 set benspark.
4 set vadpress
 
Avslutade sedan med lätta vikter för rotatorkuffarna.
 
 
 
Nu förtjänar jag en god mat! 
 
Pusss
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: